Köpvillkor
1. Allmänt
Dessa köpvillkor gäller för alla beställningar som görs av kunder hos IndoNordic.se via vår webbplats, www.Indonordic.se. Genom att genomföra ett köp godkänner du dessa villkor. Vi rekommenderar att du noggrant läser igenom våra villkor innan du genomför ett köp.
Köpvillkoren är i enlighet med svensk lagstiftning, inklusive Konsumentköplagen och Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59).
2. Beställning
När du genomför en beställning på vår webbplats får du en orderbekräftelse via e-post. Denna bekräftelse innebär att vi har mottagit din beställning, men den innebär inte att ett bindande avtal har ingåtts. Ett bindande avtal träffas först när vi skickar en leveransbekräftelse och produkterna har lämnat vårt lager. Om en produkt är slutsåld eller inte kan levereras, meddelar vi dig snarast och återbetalar eventuella belopp du har betalat.
Vid beställningar av produkter som tillverkas på beställning gäller orderbekräftelsen som ett bindande avtal mellan parterna.
3. Priser och betalning
Alla priser på vår webbplats anges i svenska kronor (SEK) inklusive moms (enligt mervärdesskattelagen). Vi förbehåller oss rätten att justera priser vid förändringar i valutakurser, moms eller andra oförutsedda kostnader. Vi reserverar oss även för uppenbara prisfel som kan uppstå på grund av tekniska fel eller felaktig information.
Betalning kan ske genom följande betalningsmetoder: Kreditkort, Klarna, PayPal, Swish eller kontant vid upphämtning. Betalningsalternativen uppfyller kraven i Lagen om betalningstjänster (2010:751).
4. Leverans
Vi erbjuder leverans till adresser inom Sverige. Leveranstiden varierar beroende på varans tillgänglighet och leveransmetod. Normalt är leveranstiden 2-5 arbetsdagar, men under högsäsong eller vid förseningar från våra leverantörer kan längre leveranstider förekomma. Vid längre leveranstid kommer vi att meddela dig via e-post.
Fraktkostnad tillkommer och redovisas vid kassan innan du slutför din beställning. I enlighet med Konsumentköplagen övergår risken för varan till dig när varan har överlämnats till dig som kund.
5. Ångerrätt och returer
Som kund har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59). Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottar varan.
För att utöva din ångerrätt ska du kontakta oss via info@indonordic.se inom 14 dagar från att du mottagit din beställning. Produkten ska returneras i originalförpackning och i oförändrat skick, utan att vara använd. Vid retur står du som kund för returkostnaden, om inget annat är överenskommet.
Undantag från ångerrätten gäller för specialbeställda, varor tillverkade efter beställning eller personligt anpassade smycken, i enlighet med 11 § i Lagen om distansavtal.
6. Reklamationer
Enligt Konsumentköplagen har du som kund rätt att reklamera en vara som är felaktig upp till tre år efter att du mottagit varan. Reklamation ska göras inom skälig tid efter att felet har upptäckts. För reklamationer inom två månader från att felet upptäcktes anses reklamationen alltid vara gjord inom skälig tid.
Om du vill reklamera en produkt, kontakta oss via info@indonordic.se och ange ditt ordernummer samt en beskrivning av felet. Vid godkänd reklamation står vi för returfrakten och ersätter dig för den defekta varan genom reparation, omleverans eller återbetalning.
7. Personuppgifter
Vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Information du lämnar vid beställning används endast för att behandla din order och tillhandahålla service till dig som kund. För mer information om hur vi hanterar dina personuppgifter, vänligen se vår integritetspolicy.
8. Force Majeure
Vi ansvarar inte för förseningar eller förluster som orsakas av omständigheter utanför vår kontroll, såsom strejker, naturkatastrofer, krig, pandemier eller andra oförutsägbara händelser som kan klassificeras som force majeure. Vid force majeure har vi rätt att förlänga leveranstiden eller annullera ordern utan skyldighet till kompensation.
9. Ändringar av villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra dessa köpvillkor. Eventuella ändringar träder i kraft tidigast 30 dagar efter att de har publicerats på vår webbplats. De villkor som gäller vid tidpunkten för din beställning är de som tillämpas på ditt köp.
10. Tvister och lagval
Vid tvist mellan företag och privatperson följer vi alltid Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Tvister som inte kan lösas genom ARN ska avgöras i svensk domstol enligt svensk lag.
11. Kontakt
Om du har några frågor om våra köpvillkor är du välkommen att kontakta oss på:
- E-post: info@indonordic.se
- Telefon: 08 20 62 00
- Adress: Västerlånggatan 44, 111 29 Stockholm.